Redakce Inzerce Spřátelené weby Řádková inzerce Archív Dnes je pátek, 29. března 2024
logo

"Velkou neznámou na silnici jsou řidiči", říká Mgr. Iva Němcová v odpovědi na anketní otázku

Foto: Archiv OK
 
Publikováno: 24.1.2016 v 7:00, Aktualizováno: 19.1.2016 v 11:00
Rubrika: Zpravodajství

Nezpevněný kraj vozovky, stromy u cesty, nedostatečné značení zatáček a přejezdů či nevhodně postavené křižovatky, i to jsou faktory, které přispěly k tomu, že loni zemřelo při dopravních nehodách 660 lidí. To je zhruba o třicet více než loni. Máte k tomu nějaký komentář?

P. Pavel Tobek, kutnohorský vikář

To vše jsou vnější skutečnosti, kterým má každý řidič přizpůsobit rychlost vozidla a způsob jízdy. Nezpochybňuji úsilí o stále bezpečnější silnice, ale kácet tisíce stromů kolem silnic málo pomůže, pokud bude ignorování pravidel - a to i těch zdánlivě banálních, jako třeba o parkování - mezi mnoha držiteli řidičských průkazů "in". S přáním mnoha kilometrů bez nehody…

RNDr. Ivo Šanc, CSc., zastupitel, Kutná Hora

Nemyslím si, že ve zvýšeném počtu úmrtí při dopravních nehodách hrály rozhodující roli faktory, které uvádíte. Z vlastní zkušenosti řidiče sice mohu potvrdit, že se tu a tam objeví špatné značení nebo nezpevněný kraj vozovky. Ale podle mého názoru mají tyto závady nesrovnatelně menší vliv na nehodovost ve srovnání s neukázněností řidičů, tedy s nedodržováním předepsané rychlosti, s nevěnováním se řízení (telefonování za jízdy nebo dokonce čtení nebo sledování obrazovky), a s dalšími formami nerespektování pravidel.

Stromy u cesty nezpůsobí nehodu nebo škodu, jestliže řidič bude dodržovat předpisy a přizpůsobí rychlost stavu vozovky a momentálním podmínkám. Nemyslím si, že chování řidičů změní nejrůznější represívní opatření nebo opatření jako je například kácení alejí. Problém je obecně v chování lidí. Mizí ohleduplnost a respektování práv druhého a to se projevuje i na silnicích.

Václav Veselý, herec a učitel, zastupitel Kutná Hora

Nelze dávat smutné statistiky dopravních nehod za vinu stavu komunikací, alejím stromů či dopravnímu značení. Nikdy nebyly a nebudou všechny cesty v naprostém pořádku, stromy podél nich vždycky rostly a značek, které musí řidiči sledovat je někdy víc, než zdrávo! Provoz na silnicích je nebezpečný; houstne, zrychluje se, přibývá počet vozidel, nezodpovědných a riskujících řidičů, stresu, únavy, spěchu a bohužel i opilců a feťáků za volantem!

Tady jsem pro daleko razantnější trestání! Už jen kvůli satisfakci pozůstalým po nevinných obětech takových pirátů. Jezdím za pracovními povinnostmi denně a stále častěji kroutím hlavou, nad faktem, co všechno se na silnicích děje! Apeluji na opatrnost, zodpovědnost a předvídatelnost situací při vašich cestách. Dávejte na sebe pozor.

Mgr. Iva Němcová, předsedkyně OROS a KROS, Kutná Hora

O nebezpečí na cestách jsme již psali. Faktory, které uvádíte jsou pouze technického rázu. Velkou neznámou na silnici jsou řidiči. Jejich chování je velmi často hlavní příčinou nehod. Chci se ovšem zmínit o tom, že u nás je naprosto nedostatečná kontrola ze strany dopravní policie na silnicích.

Jezdíme pravidelně a často i několik set kilometrů a dopravní policii na svých cestách potkáme jednou za několik let. Marně přemýšlím, kde pracují? V kanceláři? Od slova "dopravní " by člověk předpokládal, že v dopravě- tedy na silnicích. Za smrt na silnicích může kromě technických faktorů a nezodpovědného chování řidičů i velmi nepravidelná kontrola ze strany policie.

Ing. Milan Vodička, CSc., Strana svobodných občanů

Velkou lítost musím vyjádřit k tak velkému počtu mrtvých, kteří zemřeli při dopravních nehodách v České republice. A velkou zlost mám na ty odpovědné, kteří způsobili nedostatečné značení, nezařídili nadjezdy nebo podjezdy frekventovaných železničních přejezdů. Ihned po prvním zjištění, že za dopravní nehodu s následkem smrti může nevhodné značení na silnici, nebo špatný stav silnice, by mělo následovat rychlé nápravné řešení – oprava silnice, změna značení, např. návrh na investici do nadjezdu železniční tratě.

Navíc bohužel ubývá policistů na silnicích i přesto, že se stále zvyšují jejich stavy. Více kamer na silnicích rozhodně neznamená zlepšení dopravní situace. Policisté by měli spíš být na silnicích a v ulicích a „pomáhat a chránit“ a ne jen sledovat „v teple“ monitory.

 

Autor článku: Redakce OK
Poslední komentáře
Počet příspěvků: 0 | Buďte první!

Zatím žádný komentář.

Nepřehlédněte...
Koronavirus nás nepoložil a jedeme dál!
Řádková inzerce
Nemovitosti (1 inzerátů)
Zaměstnání (1 inzerátů)
  
Soubory cookie používáme k tomu, abychom vám usnadnili a zpříjemnili používání našich webových stránek.
Používáním našich webových stránek vyjadřujete svůj souhlas s umístěním souborů cookie ve vašem zařízení. Další informace
ROZUMÍM