Redakce Inzerce Spřátelené weby Řádková inzerce Archív Dnes je čtvrtek, 28. března 2024
logo

"Strážníci by měli dbát na pořádek a dodržování městských vyhlášek v ulicích a nikoli se zabývat sledováním monitorů", říká Ing. Milan Vodička

Foto: Archiv OK
 
Publikováno: 14.2.2016 v 7:00, Aktualizováno: 8.2.2016 v 13:00
Rubrika: Zpravodajství

Městská policie by neměla mít pravomoc měřit rychlost na silnicích. S takovým návrhem přišel předseda senátorů ODS Jaroslav Kubera. Ústavně-právní výbor horní komory parlamentu se s jeho nápadem ztotožnil. Kuberovi vadí, že některé obce této kompetence využívají k naplnění obecních pokladen. A co si o tom myslíte vy?

Ing. Milan Vodička, CSc., Strana svobodných občanů

Už samotné spojení „městská policie“ a „silnice“ dává tušit, že to asi nebude tak jednoduché. V posledních 2 letech se v českých městech stává zvykem, že se nakupují kamerové systémy měření rychlosti. Policie spolu s městem vyberou nějaké úseky k instalaci kamer, přijme se dalších 5 – 10 nových strážníků, kteří 24 hodin denně sledují monitory a dávají zprávy přestupkovým oddělením ve městě. Vytváří se tak stroj na peníze – policie nevybírá úseky, kde jsou školy a školky, ale spíše místa, kde projede denně alespoň několik tisíc vozidel.

Z velkého počtu aut vyplývá větší pravděpodobnost nedodržení rychlosti a větší počet vybraných pokut. To ale není investice do bezpečnosti ve městě. Strážníci by měli dbát na pořádek a dodržování městských vyhlášek v ulicích a nikoli se zabývat sledováním monitorů. Proto prosím čtenáře této ankety, aby vždy zvážili všechna pro a proti při rozhodování o instalaci kamer na sledování rychlosti ve městě, aby hlavním motivem nebyly jen přínosy do městské pokladny.

Václav Veselý, herec a učitel, zastupitel Kutná Hora

Osobně jsem pro, aby strážníci městských policií byli spíš více v ulicích, dohlíželi na veřejný pořádek a bezpečnost a kontrolovali místa, kde se často objevuje nebo může páchat trestná činnost a kde dochází k porušování vyhlášek. Určitě takové lokality mají vytipované třeba podle statistik počtu zjištěných přestupků. Neměli by zcela a primárně přebírat kompetence dopravní Policie České republiky. Právě strážníci by spíše měli "pomáhat a chránit" občany svého města.

RNDr. Ivo Šanc, CSc., zastupitel, Kutná Hora

Já bych v tomto s Jaroslavem Kuberou nesouhlasil. Městská policie působí pod přímým dohledem a velením samosprávných orgánů a zvolených představitelů města. Jestliže by tedy veřejnost nabyla dojmu, že působení městské policie je na škodu, existuje jednoduchá možnost, jak toto působení prostřednictvím místní samosprávy ovlivnit. V daném případě tedy směrovat působení Městské policie místo k plnění obecní pokladny k opatřením ke zvýšení bezpečnosti na silnicích. Jestliže kolega Kubera tomuto schématu nevěří, znamená to, že příliš nevěří ani principům fungování zastupitelské demokracie v ČR.

Z vlastní zkušenosti z působení Městské policie v Kutné Hoře mohu potvrdit, že jsme si této věci byli vědomi a snažili jsme se řídit činnost Městské policie na území města tak, aby byla zaměřena na posílení bezpečnosti na městských komunikacích. Příjem z pokut nebyl nikdy hlavní prioritou a byl vždy použit na podporu bezpečnostních opatření.

Jaroslav Fér, evangelický farář, Čáslav

Městská policie má ztratit pravomoc měřit rychlost na silnicích. Zdůvodněním má být, že některé obce využívají této kompetence (své Městské policie) k naplnění obecních pokladen. Nezdá se vám to nelogické? Pokud snad Městská policie kontroluje nás řidiče a vybírá pokuty za překročení povolené rychlosti byť jen o několik kilometrů, je to právně pořádku. Konečně – obdobně to má ve své pravomoci i Policie ČR. Jenom tyto pokuty pak “nenaplňují obecní pokladnu“. Problém je, že se nám řidičům zdá, že takové kontroly probíhají právě na úsecích silnic, kde se povolená rychlost v obci 50 km/h lehce o těch několik kilometrů překročí.

Ovšem ve státě, kde řidičská praxe obecně vychází z toho, že dodržovat nějaká pravidla se nenosí, se tahle praxe kontroly na rovné ulice, třeba směrem z města, ukazuje jako únik před tím kontrolovat takovou jízdu, která skutečně ohrožuje provoz na silnici (bezohledné předjíždění tam, kde to vodorovné dopravní značení z dobrého důvodu zakazuje, skutečně rychlá jízda hodně přes 100 km/h na normálních silnicích apod.).

Prostě jde o to, že sice i překročení povolené rychlosti o několik kilometrů je také pokutovatelný přestupek (jenže většinou tím nikoho takovýto provinivší se řidič neohrozil), zato “odvážné“ a bezohledné předjíždění ve vysoké rychlosti apod. je nejen pokutovatelný přestupek, ale skutečné ohrožení života především těch, které do toho při své razantní jízdě zatahuji. A že mám ve svém autě silný motor konstruovaný na značné zrychlení? Ani to mě přece neopravňuje k tomu ohrozit druhé účastníky silničního provozu nebo nedodržovat pravidla a vědomě je překračovat.

 

Autor článku: Redakce OK
Poslední komentáře
Počet příspěvků: 0 | Buďte první!

Zatím žádný komentář.

Nepřehlédněte...
Koronavirus nás nepoložil a jedeme dál!
Řádková inzerce
Nemovitosti (1 inzerátů)
Zaměstnání (1 inzerátů)
  
Soubory cookie používáme k tomu, abychom vám usnadnili a zpříjemnili používání našich webových stránek.
Používáním našich webových stránek vyjadřujete svůj souhlas s umístěním souborů cookie ve vašem zařízení. Další informace
ROZUMÍM