Redakce Inzerce Spřátelené weby Řádková inzerce Archív Dnes je středa, 24. dubna 2024
logo

Pod líbivým cílem - ozdravění životního prostředí - se skrývá další útok na peněženky občanů, říká Ing. Milan Vodička v odpovědi na anketní otázku

Pod líbivým cílem - ozdravění životního prostředí - se skrývá další útok na peněženky občanů, říká Ing. Milan Vodička v odpovědi na anketní otázku
Foto: Archiv OK
 
Publikováno: 20.3.2016 v 7:00, Aktualizováno: 14.3.2016 v 10:00
Rubrika: Zpravodajství

V Česku je zaregistrováno přes pět miliónů osobních aut. Téměř dvě třetiny z nich jsou starší deseti let. Stát chce přimět řidiče, aby takové ojetiny nekupovali, a to zdražením poplatků za jejich převod a podporou vzniku nízkoemisních zón. Cíl navrhovatelů je zřejmý: Ozdravění životního prostředí. Oponenti tvrdí, že poplatek 3 – 10 tisíc korun žádný obrat nepřinese. „Pro mnoho lidí bude totiž i nadále koupě staré ojetiny jedinou možností, jak si opatřit vozidlo umožňující jim dojet do zaměstnání, na nákup či k lékaři“, říkají. A co na to říkáte vy?

RNDr. Ivo Šanc, CSc., kutnohorský a krajský zastupitel

Já bych se v tomto případě přidal na stranu oponentů. Myslím si, že kromě péče o čistotu ovzduší hrají v tomto opatření vliv i ekonomické zájmy, tj. podpora výrobců automobilů. Automobilový průmysl je hybatelem české ekonomiky a chápu, že existuje silný politický zájem na jeho udržení a rozvoji. Proto chtějí zákonodárci a vláda nutit občany kupovat nová auta. A taky si dovedu představit, že existuje silný politický zájem o zvýšení příjmů státního rozpočtu.

Až na třetím místě bych viděl snahu o zlepšení kvality ovzduší. O kvalitu ovzduší lze ale pečovat i jinak. Například omezením nákladní automobilové dopravy a podporou dopravy železniční. Velice dobře chápu situaci venkovského obyvatelstva, pro které je auto nezbytným prostředkem právě pro cesty do zaměstnání nebo na nákup, ale investice do nového auta se jim nevyplatí nebo na něj prostě nemají. Státem navrhované opatření, které v otázce zmiňujete, zkrátka neodpovídá ekonomické situaci v zemi a kupní síle obyvatel.

Ing. Milan Vodička, CSc., Strana svobodných občanů

Pod líbivým cílem „ozdravění životního prostředí“ se skrývá další útok na peněženky občanů. Vládou navrhovaný poplatek 3 – 10 tis. korun za převod staršího auta není nic jiného než další daň, kterou bude vybírat stát. Proč politici z ANO, ČSSD a lidovci stále jen hledají cesty, jak sebrat občanům peníze a pak je utratit za nové úředníky a zbytečně nakoupené a předražené zakázky. Kdy už volby vyhraje ten politik, který navrhne snížení daní, omezení regulací a dotací?

Vznik nízkoemisních zón bude doprovázet určitě další poplatek nebo daň. Pár miliónů korun vybraných na poplatcích má asi zastřít miliardy korun, které stát bude zbytečně platit firmě Kapsch, když ministerstvo dopravy nebylo dva roky schopno vypsat výběrové řízení na mýtné.

P. Pavel Tobek, kutnohorský vikář

Domnívám se, že jediným nástrojem regulace má být pravidelná technická kontrola. Různá výše poplatků komplikuje (a tedy zdražuje) systém, otevírá prostor pro korupci a vytváří nežádoucí dojem nerovnosti před státní správou. Nízkoemisní zóny asi mohou fungovat, i zde je však řada ale: Budou bez výjimek? Dokážeme účinně kontrolovat jejich dodržování, aniž by se z toho stal byznys podobný nahánění špatně parkujících řidičů? A na konec lehce provokativně: Omlazením vozového parku se zvedne jeho cena, stoupne výše škod při haváriích a nutně také tlak na zvyšování ceny zákonného ručení.

 

Autor článku: Redakce OK
Poslední komentáře
Počet příspěvků: 0 | Buďte první!

Zatím žádný komentář.

Nepřehlédněte...
Koronavirus nás nepoložil a jedeme dál!
Řádková inzerce
Nemovitosti (1 inzerátů)
Zaměstnání (1 inzerátů)
  
Soubory cookie používáme k tomu, abychom vám usnadnili a zpříjemnili používání našich webových stránek.
Používáním našich webových stránek vyjadřujete svůj souhlas s umístěním souborů cookie ve vašem zařízení. Další informace
ROZUMÍM