V úterý 12. června slavnostní přestřižení pásky v prostorách nové nabíjecí stanice (bývalá cihelna v okrajové čtvrti Sedlec) odstartovalo testovací provoz pěti elektrických autobusů v Kutné Hoře – za přítomnosti vedení města (starosty i obou místostarostů), generálního ředitele společnosti Arriva Východní Čechy (provozovatele MHD) Daniela Adamky a dalších hostů.
„Tím bylo završeno úsilí o zavedení ekologické dopravy, která nebude produkovat zplodiny a nebude hlučná“, řekl starosta Josef Viktora Z pěti nových elektrobusů jsou dva menší (typu Rošero, pro 28 osob, z toho 18 míst k sezení), s ohledem na historickou část města a jeho často úzké a křivolaké uličky.
Tři větší (typu SOR) mají kapacitu 87 míst, z toho 30 k sezení. Autobusy mají klimatizaci, zvukový i obrazový informační systém, jsou nízkopodlažní a umožňují přístup lidem s dětskými kočárky či handicapovaným.
Nové dopravní prostředky mají i další „vymoženosti“, jako například možnost dobíjení mobilních telefonů, či placení „na úrovni doby“. Cena tohoto projektu je celkem 57 milionů korun (z toho 85% činí dotace z IROP). Elektrobusům v případě potřeby mohou vypomoci dva záložní dieslové autobusy.
Akce je dosavadním vyvrcholením prací na novém dopravním generelu, zpracovávaném experty z ČVUT a předpokládajícím různé změny v celém systému MHD. Po přestřižení pásky jsme jedním z elektrobusů projeli město.
Řidič poklidně konstatoval: „Práce je to skoro stejná, jako když byl motor naftový“ a my jsme si doplňovali: „Avšak provoz je tišší, ohleduplnější, ekologičtější!
Zkušební provoz jistě přinese řadu nezbytných odpovědí, které skutečně může dát až praxe (například, zda elektrobus opravdu po nabití ujede cca 170 km). Pozor si musí dávat chodci, které už na blížící se vozidlo nebude upozorňovat burácení motoru. Tak nezapomeň, pořádně se rozhlížej!
Zatím žádný komentář.