Hlavní příčinou dopravních nehod bývá nepozornost řidiče, svou roli však může sehrát i nepřehlednost úseku či špatný stav vozovky. Která místa našeho regionu podle vašeho názoru nejvíc hrozí a potřebují zásadní úpravu?
Karel Koubský st. Předseda okresní organizace KDU ČSL, Kutná Hora
Je sice pravda, že hlavní příčinou nehod bývá nepozornost, ale nejvíce tragických nehod jde na úkor nepřiměřené rychlosti a nezvládnutí vozidla a také nesprávnému způsobu jízdy (předjíždění). Byla také vytvořena databáze nebezpečných silnic. Některým by se mohlo říkat silnice smrti. V našem regionu je dle této mapy nejnebezpečnější silnice v úseku Čáslav - Heřmanův Městec – Chrudim. Pro nás místní je hodně nebezpečné místo křižovatka „Na Skalce“ - odbočka na Kaňk. Nejsou tam odbočovací pruhy a bylo tam již mnoho tragických nehod.
Často cestuji autem a tak mám hodně zážitků a moje zkušenost je taková, že se často setkávám s piráty silnic, bezohlednými jedinci, kteří patří spíše do péče psychiatrů. Někdy jsou naopak nebezpeční pomalu se vlekoucí opatrní řidiči, za nimiž se vytváří hejna nedočkavců, kteří pak vyrážejí hromadně k předjíždění. V tom případě je nejlepší se stáhnout a počkat až se situace zklidní. Já osobně se snažím jezdit defenzivně a přitom svižně. Myslím, že nejvíce chybí na našich silnicích vzájemná ohleduplnost. Dnes je běžné, že se staví u silnic pomníčky tragickým obětem nehod. Nějak jich stále přibývá a nerad bych, abychom nakonec netrpěli pocitem, že projíždíme hřbitovem.
Jaroslav Fér, evangelický farář, Čáslav
Určitě je v regionu řada úseků silnic, které potřebují opravit. Nebezpečné zatáčky jsou většinou včas signalizovány, záleží na pozornosti nás řidičů. Špatné je, když se na opravené silnice zavede následně objížďka. Teď to je průjezd Kutnou Horou od Skalky přes Kaňk na Karlov. Než objížďka, plánovaná do konce tohoto roku, skončí, budou značně poničeny kruhové objezdy, přes které objížďka vede, také ten nový na Karlově.
Už teď, po šesti týdnech, to je na stavu objezdů až příliš znát. Nepochybně také proto, že je tato trasa objížďky využívána řidiči dálkové nákladní dopravy v obou směrech, nejen od Kolína. Kruhové objezdy zlepšují průjezd, to jsme poznali už dobře. Teď se objevil nový před vjezdem do Kolína směrem od Polep. Škoda, že dost dobře nelze zřídit kruhový objezd na Kalabousku při vjezdu na obchvat Čáslavi.
RNDr. Ivo Šanc, CSc., zastupitel, Kutná Hora
Na Kutnohorsku je několik pro řidiče i pro chodce nepříjemných míst, tedy míst, kde hrozí zvýšené riziko havárie. První, co mne napadne, je silnice mezi Kolínem a Čáslaví, zejména úsek v Církvici a křižovatka čáslavského obchvatu s odbočkou na Kalabousek. Obchvat Církvice vidím jako nejnaléhavější akci. Nebezpečná je i spojka mezi Kutnou Horou (kruhovým objezdem na Karlově) a Církvicí. Silnice je tam poměrně úzká a provoz veliký.
V Kutné Hoře mne na prvním místě napadá Masarykova ulice, kde je několik přechodů a stále se tu objevují řidiči, kteří nedodržují rychlost a nerespektují přednost chodce na přechodu. Tam se už vloni připravilo opatření na zklidnění provozu. Další nebezpečné místo je mezi Miskovicemi a Suchdolem, kde je nebezpečný horizont a rychle jedoucí auta se mohou při riskantním předjíždění snadno střetnout.
Zatím žádný komentář.