Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem obou akcí, původně odhadovalo termín zahájení rekonstrukce mostu přes železniční trať mezi Malínem a Hlízovem, která si vyžádá uzavírku na trase Čáslav – Kolín, na začátek června 2015. „Průběh otevřeného výběrového řízení na zhotovitele stavby I/38 Malín, rekonstrukce mostu ev. č. 38-042 je mírně posunutý oproti dříve uvedenému odhadu. Bylo vypsáno a rozesláno oznámení o výběru nejvhodnější nabídky, kdy od prokazatelného termínu doručení všem uchazečům poběží příslušná lhůta pro podání námitek a v případě bezproblémového průběhu bude následně bezprostředně podepsána smlouva s vítězným uchazečem. Teprve poté bude moci být předáno staveniště a zhotovitel začne projednávat dopravně inženýrská opatření, dopravní omezení a výluky dopravy, v jejichž přímé návaznosti bude zpracován detailní harmonogram stavby,“ uvedla 9. června Mgr. Nina Ledvinová, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic s tím, že pro zhotovitele bude dle požadavku ŘSD smluvně závazný termín zprovoznění stavby do 5 měsíců od zahájení stavby.
„Z výše uvedeného lze tedy pouze upřesnit odhadovaný možný termín podpisu smlouvy a následného předání staveniště nejdříve na druhou polovinu června 2015. Přesný termín samotné uzavírky mostu v tuto chvíli stále ještě není znám až do doby nezbytného projednání se všemi účastníky řízení a vydání rozhodnutí příslušného správního úřadu,“ upřesnila Mgr. Nina Ledvinová. Obdobně je to podle jejích slov i s plánovanou rekonstrukcí malínského nadjezdu. Z důvodu zajištění dopravní obslužnosti má být rekonstrukce mostu přes železniční trať mezi Malínem a Hlízovem dokončena ještě před uzavřením a demolicí malínského nadjezdu.
„Doposud není znám vítězný uchazeč probíhajícího otevřeného výběrového řízení na zhotovitele formou Design and Build. Aktuálně probíhá již několikátá etapa hodnocení přijatých nabídek uchazečů. Hodnocení nabídek při použité formě DaB, jak bylo již dříve uvedeno, je náročné zejména z hlediska vyhodnocení navrhnutých odlišných technických řešení a stanovení příslušných provozních nákladů pro jednotlivé přijaté varianty. Realizace akce bude zahájena po výběru vítězného uchazeče a podpisu smlouvy, kdy hrubým předpokladem je předání staveniště cca v září 2015, kdy by měly následovat nejprve příslušné administrativní kroky, přeložky inženýrských sítí a práce nutně předcházející samotné uzavírce mostu a jeho demolici, která by v případě příznivého průběhu předchozích etap mohla dle hrubého odhadu probíhat v zimním období počátku roku 2016, tak aby následná výstavba nové mostní konstrukce mohla být realizována v samotném počátku stavební sezóny 2016,“ dodala Nina Ledvinová.
Zatím žádný komentář.