XIV. ročník sympozia Jenewein – Kutná Hora, pořádaný z iniciativy Galerie Felixe Jeneweina, se konal od 1. do 14. července.
Výzvu reagovat na výlučnost introvertního malířského a kresebného díla Felixe Jeneweina (1857 – 1905) přímo v historickém prostředí města Kutné Hory, kde na přelomu 19. a 20 století žil a tvořil, přijali Adam Kašpar (1993 Litomyšl), Jan Rybníček (1988 Nové Město na Moravě), Jan Vlček (1977 Plzeň) a Miroslav Šeda (1991 K. Hora). Dočasným ateliérem se umělcům staly prostory bývalého zámečnictví v Nádražní ulici v Kutné Hoře. "S dílem Felixem Jeneweina jsem se naživo seznámil až v rámci sympozia. Volně se jím tady inspiruji," řekl Jan Rybníček.
"Felixe Jeneweina vnímám neodmyslitelně v kontextu prostředí Kutné Hory. Nejsem figurální malíř, vycházím z historizmu, vztahu k historii. Tu jsem zkoumal při plenérové práci v Kutné Hoře. Když jsem se přesytil města, utíkal jsem podél Vrchlice k Velkému rybníku, odkud pochází spousta obrazů," řekl Adam Kašpar. Letošního ročníku sympozia se účastnil i Miroslav Šeda: "Felixe Jeneweina respektuji, vážím si ho. Narodil jsem se v nedaleké Čáslavi, takže jeho dílo sleduji od malička. Byl to svým způsobem jeden z prvních umělců, kterým jsem se zabýval. Sympozium ve mě vyvolalo spoustu vzpomínek na doby, kdy jsem tu žil. To se promítlo i do mých děl. A že mé obrazy mohou působit depresivně? Není to záměr. Je to spíš vypořádávání se s věcmi.“
Jak se současným mladým výtvarným umělcům podařilo vypořádat se zadaným tématem, se bude moci veřejnost seznámit na výstavě, která se uskuteční v září.
Zatím žádný komentář.